A drónos szállításról készült közvéleménykutatások eddig azt mutatták, hogy a megkérdezettek fele nem látja értelmét a drónokkal való kiszállításnak. Ugyanakkor, a legtöbb tanulmányban megkérdezett ember sohasem kapott kézhez olyan csomagot, amit drón szállított ki neki.
A Virginia Tech Mid-Atlantic Aviation Partnership (MAAP), egy amerikai föderációs dróntesztpálya, Lee Vinsel egyetemi professzor közreműködésével Christianburg lakosságán végzett el egy közvéleménykutatást. Christianburg volt az első olyan közösség az Egyesült Államokban, ahol a drónos kiszállítás koncepciója megvalósult.
Amikor Christianburg 22 000 lakosát megkérdezték, hogy mi a véleményük a drónos szállításról, a drónos kiszállítást ismerő lakosság válasza többségében pozitív volt.
A kérdőívre érkezett 800 válaszból kiderült, hogy a megkérdezettek:
- 87%-nak tetszik a drónos kiszállítás ötlete
- 89%-a használná ezt a szolgáltatást
- 58%-nak véleménye a drónos szállításról pozitív irányba mozdult el a pandémia ideje alatt.
A christianburgi drónos kiszállítás sikeréhez hozzájárult, hogy még az első ilyen szolgáltatást megelőzően egy számottevő közösségi tájékoztatási programot indítottak a településen. A MAAP illetve a Wing Aviation több ezer lakosnak tartott tájékoztatást a szolgáltatás megvalósításáról a jelenlévők kérdéseire és aggodalmaira választ adva.
A Wing Aviation felismerte, hogy a közösséggel való kapcsolatfelvétel, tájékoztatás és a tapasztalat kiépítése kritikus eleme annak, hogy a drónos kiszállítások szélesebb körben elfogadottak legyenek. A kereskedelmi drónos szolgáltatók ezt a megközelítést alkalmazva a jövőben más közösséghez is sikeresen eljuttathatják a drónos szolgáltatásaikat.