A Roland Berger megvizsgálta az Urban Air Mobility (UAM) ipart és arra a következtetésre jutott, hogy az iparág rohamos növekedése várható a következő pár évtizedben. “Úgy becsüljük, hogy 2050-re körübelül 160 000 kereskedelmi légitaxi lesz a levegőben. A UAM utasszállító iparág nagyjából évente 90 milliárd dollárt fog termelni”- nyilatkozta Manfred Hader, a Roland Beger kutatócsoport vezető munkatársa.
A befektetők hatalmas pénzösszegekkel támogatják a még mindig fiatal üzletágat. 2020 első felében összesen 907 millió dollárt fektettek a UAM iparágba – a pandémia és a repülőipar válságának ellenére. Ez több mint hússzorosa annak amit az iparba fektettek 2016-ban. Jelenleg nagyjából 110 város és régió folytat fejlesztéseket ezen a területen és a piacon megjelenő résztvevők száma folyamatosan nő.
A kutatás alapján jelenleg egyre többen fókuszálnak a légitaxik gyártására. Az EHang légitaxikat gyártó cég már légitaxis műveleteket hajt végre Kínában. A cég 2021-ben 600 személy- és teherszállító légitaxi megépítését tervezi.
Két fejlemény ad löketet jelenleg az Urban Air Mobility iparágnak: 1. a technológia társadalmi elfogadottsága minden sikeres próbarepüléssel és drónos kiszállítással nő. 2. A szabályozó szervek, mint például az EASA vagy az FAA, komolyan veszik a problémát és így a jogi akadályok leküzdhetővé válhatnak a közeljövőben.
A tanulmány szerint a légitaxik számán kívül a karbantartói és javítói szolgáltatások, a repülési műveleteket biztosító szolgáltatások a digitális és fizikai infrastruktúra száma és kiterjedtsége is nőni fog.
Az ágazaton belül különböző típusú szolgáltatások is meg fognak jelenni. A Roland Berger szakemberei négy különböző üzleti modelltípust vizsgáltak meg az alábbi stratégiákkal:
- Rendszert biztosítók
- Szolgáltatást biztosítók
- Gépi berendezést biztosítók
- Jegyközvetítők.
A legtöbb szereplőnek fontos, hogy az Urban Air Mobility egyik részére koncentráljon, annak érdekében, hogy sikeres legyen a UAM azon ágában.