A városi légi közlekedés (UAM) fejlődése optimizmusra adhat okot a szektor növekedésével kapcsolatban.
Sok másik fejlesztésen kívül az Altitude Angel légi taxis szolgáltatást szeretne indítani a Dél-afrikai Köztársaságban, az EHang a Globalvia közreműködésével a dél-amerikai piacra szeretne betörni, az Eve Urban Air Mobility az ázsiai-csendes-óceáni térség felé terjeszkedik és a Volocopter már 2024-ben el szeretné indítani az első légi taxis szolgáltatását.
Bár az UAM szektor gyorsan fejlődik, a GlobalData új tanulmánya szerint a városi légi közlekedés 2030 előtt nem fog elindulni, két ok miatt:
- Az iparnak fel kell épülnie a pandémia okozta kiesésből.
- Egységesített piaci szabályozásokra van szükség.
A gazdasági felépülés szükséges az UAM működéséhez
Bár a városi légi közlekedési szektor gyorsan növekszik és fejlődik, az UAM piac sikeressége attól is függ, hogy a cégek és az államok milyen gyorsan lesznek képesek behozni a Covid-19 által okozott gazdasági visszaesést.
Az UAM kialakításához és fejlődéséhez nélkülözhetetlen az infrastruktúra fejlesztése. A pandémia okozta gazdasági visszaesés viszont azt eredményezi, hogy sok állam és cég nem rendelkezik a szükséges anyagi erőforrásokkal az UAM infrastruktúra fejlesztéséhez.
A piaci szabályozások egységesítése szükséges
A drónokat – amelyek szerves részei a városi légi közlekedésnek- különböző módon szabályozzák világszerte. Annak érdekében, hogy az UAM szolgáltatások elinduljanak, szükség van a szabályozások egységesítésére, ami viszont sok időt vehet igénybe.
A tanulmány elérhető ezen a linken (angolul): https://store.globaldata.com/report/gdtmt-tr-s206–drones-thematic-research/?utm_source=verdict&utm_medium=commentwirefooter&utm_campaign=RShomepage