A Volocopter, a Pipistrel és az M3 Systems teljesítette első közös repülési tesztjeit

| |

Az M3 Systems, a légiforgalmi szolgáltatás (ATM) és a pilóta nélküli légi rendszerek UAS) üzemeltetője, a könnyű és elektromos repülőgépek gyártója, a Pipistrel és az eVTOL volocopter vállalat arról számol be, hogy a CORUS-XUAM Egységes Európai Égbolt ATM Kutatási (SESAR) program részeként befejezték első közös repülési tesztkampányukat Franciaországban a Pontoise repülőtéren.

Az egyhetes repülési tesztek három különböző elkerülési manővert szimuláltak olyan valós helyzetekben, amikor előre nem látható körülmények fordulnak elő, mint például egy teljes repülőtéri vagy vertiport-bezárás, egy nem elérhető végső megközelítési és felszállási (FATO) terület, valamint a forgalom dekonfliciója. A három vállalat és a francia partnerek, a Groupe ADP és teljes tulajdonú leányvállalata, a Hologarde közös kampányának célja az volt, hogy zökkenőmentes interakciót érjen el az új alsólégtér pilóta nélküli forgalomirányításán (UTM) és a szabványos polgári légiközlekedési ATM-rendszereken belül és azok között.

Az M3 Systems, a Pipistrel és a Volocopter mind egyéni repülési tesztkampányokat hajtottak végre az esemény előtt annak érdekében, hogy repülőgépeiket összhangba hozzák az U-space szolgáltatással, mondja a cégek által kiadott közlemény. A Párizs melletti Pontoise repülőtéren végzett CORUS-XUAM repülési teszt a harmadik a számos repülési teszt közül, amelyek számos valós forgatókönyvet szimulálnak, amelyek bemutatják, hogy az UTM és az ATM hogyan keresztezi egymást több repülőgéptípussal.

Az alábbi három repülési forgatókönyvet tesztelték:

  1. A FATO váratlan kihasználtsága és a repülőgépek eltérülése egy másik repülőgép elsőbbségi leszállása miatt – Pipistrel és Volocopter.
  2. A repülési útvonal elterelése egy repülőtér vagy vertiport bezárása miatt– M3 Systems.
  3. Egy repülési útvonal elterelése két repülőgéppel, amelyek ugyanazon az úton repülnek – M3 Systems és Volocopter.

(Forrás: https://www.volocopter.com/newsroom/volocopter-m3-systems-and-pipistrel-complete-deconfliction-flight-tests-in-france/)

Előző

A Kittyhawk leállítja működését

A Deltaquad megkezdte az EVO eVTOL tesztelését

Következő

Leave a Comment