Az Ian hurrikán Florida délnyugati partjainál haladt el 4-es kategóriájú hurrikánként és hatalmas károkat hagyott maga mögött. Ahogy a mentőszemélyzet és a katasztrófa-elhárító csoportok megkezdik a helyreállítást a régióban, a drónok a károk felmérésére, valamint a kutatási és mentési erőfeszítésekre szolgáló kritikus erőtöbbszörözőként jelentek meg.
A Florida Power & Light Company (FPL), egy elektromos közmű, amely több mint 12 millió embert szolgál ki Floridában, új FPLAir One drónját használja a nyugati parton bekövetkezett károk felmérésére. Mivel ez a rögzített szárnyú drón erős szélben is képes repülni, valós idejű információkat gyűjthet az Ian hurrikán által okozott károkról. Ez lehetővé teszi az FPL számára, hogy a megfelelő személyzetet és felszerelést a megfelelő helyre juttassa, jelentősen felgyorsítva a helyreállítási erőfeszítéseket.
Továbbá az AT&T távközlési vállalat drónüzemeltetőket küldött olyan területekre, amelyek túl kockázatosak ahhoz, hogy földi csapata hozzáférjen hozzájuk. A pilóták biztonságos távolságból üzemeltetik a drónokat, és vezeték nélküli és vezetékes kárfelmérést biztosítanak a helyreállítási dolgozóknak. A Verizon is mozgósította a dróncsapatait a biztonságos zónákból a kárfelmérés segítéséért.
A dróngyártóktól érkező segítség
A drónipar is előrelépett, hogy segítsen a közösségeknek gyorsabban reagálni a vihar által okozott károkra. A Skydio létrehozott egy 24/7 forródrótot az általuk gyártott drón repülésével, funkciójával vagy kiegészítőjével kapcsolatos problémák megoldására, amelyekkel a közbiztonság vagy az ipari felhasználók találkozhatnak.
A DroneDeploy ingyenes rövid távú hozzáférést biztosít a minősített szervezeteknek vállalati felhőfeldolgozási platformjához, és elsőbbségi támogatást nyújt a vállalat válságkezelő és technikai támogató csapatainak.
A drónok hozzájárulása az ellenőrzési és mentési küldetésekhez segítheti a károk felmérését és felgyorsíthatja a javítási munkálatokat.